Logga in
Rikard Fysik Programmering Teknik Schema

Programmering

En kvart om dagen.

  • Start
  • Att göra
  • Kontakt
  • uppgift
  • teori
  • C sharp
  • Mjukvarudesign
  • prog 2
  • prog 1
  • Phyton
  • JAVA
  • JavaScript
  • Arduino
  • Greenfoot
  • Android
  • BlueJ
  • Git
  • alla
  • 0001 att göra i Greenfoot
  • 0002 länkar - generella
  • 0006 Spelmekanismer
  • 0007 git och GitHub
  • 0008 git i PyCharm
  • 0009 git i Visual Studio Code
  • 0011 Elevfrågor vid start
  • 0071 ping-pong
  • 0085 spel spindel
  • 0090 enkelt spel
  • 0091 enkelt spel - gör så här
  • 0101 egenskaper
  • 0103 klurigt spel
  • 0105 fånga pumpa
  • 0106 frågor
  • 0110 walker
  • 0111 walker drops bomb
  • 0118 kap 5 - flappy bird
  • 0119 kap 5 - spel
  • 0121 while
  • 0122 mer while
  • 0123 får i trappa
  • 0124 får som hoppar
  • 0125 while - summor av serier
  • 0126 while - mer serier
  • 0127 walls
  • 0131 vektor - eng. array
  • 0132 mer vektor
  • 0133 repetition vektor
  • 0141 Flytta gran med äpplen
  • 0145 space invaders
  • 0150 snake
  • 0160 Mouse Precision
  • 0170 Super Mario
  • 0180 Pacman
  • 0190 crossroad
  • 0199 TextArea
  • 0200 Sorteringsalgoritmer
  • 0201 bubbelsortering med grafik
  • 0202 Urvalssortering - animerad
  • 0203 Insättningssortering - animerad
  • 0204 sökalgoritmer intro
  • 0210 Sökalgoritmer
  • 0220 Rekursion
  • 0300 eget spel
  • 0310 Spel svenska
  • 0451 Sikta med mus
  • 0460 explosion
  • 0500 lärobok
  • 0502 Lärobok efter kap 2
  • 0503 Lärobok efter kap 3
  • 0506 lärobok efter kap 6
  • 0507 lärobok efter kapitel 7
  • 0520 lärobok
  • 0601 metoder 0.1
  • 0602 metoder 0.2
  • 0610 metoder 0
  • 0611 metoder 1
  • 0612 metoder 2
  • 0613 metoder 3
  • 0614 metoder 4 med while
  • 0615 metoder 5
  • 0616 metoder 6
  • 0621 if-sats 1
  • 0631 punktnotation 1
  • 0641 objektvariabler 1
  • 0642 objektvariabler 2
  • 0643 objektvariabler 3
  • 0661 while-slingor 1
  • 0664 punktnotation 4
  • 0671 punktnotation 1
  • 0672 punktnotation 2
  • 0673 punktnotation 3
  • 0680 uppvärmning
  • 0900 programmering 2
  • 1010 Installera JDK och BlueJ
  • 1090 Frågespel
  • 1091 Frågespel - QuestionReader
  • 1530 Bensinpump - kontokort
  • 1550 Objekt till klass
  • 1600 Mynt - räkna krona och klave
  • 1601 Mynt ver 2
  • 1610 Spelkort
  • 1620 Kapplöpning
  • 1621 Kapplöpning med mynt
  • 1630 Bild
  • 1631 bild av tärning
  • 1632 tärningskontroller
  • 1640 Myntkastare
  • 1650 Pacman
  • 1660 Kontakt
  • 1661 Telefonbok
  • 1665 objektdiagram till kod
  • 1670 Övningsprov
  • 1680 Inför prov
  • 1700 Dice
  • 1701 introduktion vektor
  • 1702 vektor - grunder
  • 1703 vektor - linjär sökning
  • 1704 for-slinga serier
  • 1705 mer linjär sökning
  • 1706 Yatzy start
  • 1707 I datorns minne
  • 1710 vektorer - chiffer
  • 1711 Vektorer - chiffer - alfabet
  • 1712 vektorer - chiffer - forts
  • 1730 Sorteringsalgoritmer
  • 1731 Facit - bubble sort
  • 1740 Sökalgoritmer
  • 1750 Rekursion
  • 1800 GUI omvandlingar C o F
  • 2001 javascript plan
  • 2002 javascript installation
  • 2003 javascript utan installation
  • 2020 JavaScript plan
  • 2021 JavaScript hello world
  • 2022 js prompt alert
  • 2023 js getElementById o random
  • 2024 js if-sats
  • 2025 js input
  • 2026 js button
  • 2027 canvas
  • 2050 js spel
  • 2051 js flytta spelare upp ner vä hö
  • 2111 quiz if-sats
  • 2120 move ball if-sats
  • 2130 spel
  • 2140 funktioner
  • 3000 Arduino
  • 4001 Plan Prog 2 o Mjukvarudesign
  • 4002 Plan 20TEI
  • 4003 plan 21TE4I
  • 4004 plan 22te4i
  • 4009 Installera på Linux
  • 4010 Installera Visual Studio mm
  • 4015 intro C sharp
  • 4016 fler introduktionsuppgifter
  • 4017 intro C sharp Unity
  • 4017 Spara data i ritprogram
  • 4021 klasser och objekt
  • 4022 dice
  • 4023 dice array
  • 4024 dice egenskaper
  • 4025 dice many
  • 4026 dice inheritance
  • 4027 Dice List
  • 4030 Intro arv - animal
  • 4040 Arv - Sak
  • 4050 Abstrakta klasser - Sak
  • 4060 Interface - Shape3D
  • 4061 Simulering räv o kanin
  • 4071 reflektion 1
  • 4072 lärobok
  • 4080 bio
  • 4081 jullov
  • 4082 bio ny
  • 4090 Black Jack
  • 4100 Unit test
  • 4101 Tomatoe simulation test
  • 4102 Unit Test ParkingMachine
  • 4110 test adressbok
  • 4130 UWP filhantering
  • 4140 Localization
  • 4141 UWP localization
  • 4150 UWP networking
  • 4170 UWP SQLite
  • 4171 UWP Microsoft SQL
  • 4172 UWP MySQL
  • 4175 WPF SQLite
  • 4180 dokumentation
  • 4200 CRC cards
  • 4210 Ritprogram
  • 4211 Ritprogram kod tips
  • 4219 Frågesport Net Core
  • 4220 Frågesport
  • 4221 läsa och skriva till fil i Form
  • 4222 läsa o skriva till fil i UWP
  • 4223 Frågesport från fil i Form
  • 4224 WPF frågesport
  • 4225 Frågesport admin
  • 4250 chatprogram
  • 4301 GUI WPF
  • 4421 UWP klasser och objekt
  • 4422 UWP Dice
  • 4502 GitHub Unity
  • 4503 Installera Unity
  • 4520 Droppings
  • 4530 crab
  • 4531 Cheese Girl
  • 4532 Astroids
  • 4533 Crab hunger display
  • 4534 Multi player
  • 4535 Arv med monster
  • 4537 Pong
  • 4560 Unity unit test
  • 4590 Prata om kod
  • 4620 frågesport
  • 4630 Arv Anställd
  • 4631 Frågesport med arv
  • 4701 Drill WPF Object Runner
  • 4702 Drill WPF Fordon
  • 4703 Drill WPF High Score
  • 4704 Drill kontaktbok
  • 4705 Drill äventyrsspel
  • 4801 Installera MonoGame
  • 4802 Pong
  • 4803 Droppings
  • 4804 Walls
  • 6021 facit klass obj
  • 7001 Lärobok
  • 7002 logg ind
  • 7003 Installera Python
  • 7004 Utskrift
  • 7005 Installera tillägg
  • 7006 test
  • 7020 Pyton som miniräknare
  • 7025 variabler
  • 7030 Datatyper
  • 7040 in- och utmatning
  • 7041 mappar
  • 7042 Visual Studio Code
  • 7043 Git i Visual Studio Code
  • 7044 Loggbok
  • 7045 typkonvertering
  • 7050 if-sats
  • 7060 slingor - while
  • 7061 slingor - mer while
  • 7070 slumptal
  • 7073 flödesdiagram
  • 7075 import
  • 7080 definiera funktioner
  • 7090 blandade uppgifter
  • 7095 for-slingor med range
  • 7096 for each-slinga
  • 7100 listor
  • 7101 projekt
  • 7102 chiffer
  • 7103 primtal
  • 7110 dictionary
  • 7200 Pygame
  • 7250 Objektorienterad Python
  • 7300 slutuppgift
  • 8000 Scratch
  • 8010 Gå mot muspekare
  • 8011 Flytta höger vänster upp ner
  • 8012 gå fram sväng vänster höger
  • 8013 förflyttning i labyrint
  • 8020 Objekt ger poäng
  • 8030 Slumpmässig rörelse
  • 8040 Liv som minskar och game over
  • 8050 Vänd vid hinder
  • 8050 Animerad rörelse
  • 9000 Godot installera
  • 9010 Godot plan

2027 canvas

Om canvas på Mozilla Developer Network.

Mer länkar

Game tutorials on Mozilla Developer Network.

Manualer: JAVA doc

Verktyg: HTML5 CSS CSS3 Unicorn i18n Links Källkod

© Copyright 2013 - 2025, Rikard Karlsson